Ogłoszenie wyników oceny projektów z budżetu obywatelskiego


Dnia 15 kwietnia 2025 roku ogłoszono wyniki oceny merytorycznej projektów zgłoszonych do 12. edycji budżetu obywatelskiego. Spośród ponad dwóch tysięcy propozycji, 1330 projektów uzyskało pozytywną ocenę i trafi do głosowania mieszkańców. Wśród zaakceptowanych pomysłów znalazły się projekty miejskie, dzielnicowe i lokalne. Osoby, których projekty zostały negatywnie ocenione, mają możliwość odwołania się do decyzji do 20 kwietnia.

Wspomniane oceny odbyły się na podstawie kryteriów określonych w uchwale Rady m.st. Warszawy, które obejmowały między innymi zgodność z obowiązującymi przepisami prawa oraz realność realizacji projektów w określonym czasie i lokalizacji. Pracownicy urzędów miejskich szczegółowo analizowali każdy zgłoszony projekt, a w przypadku koniecznych zmian kontaktowali się z autorami propozycji, aby przedstawić możliwe modyfikacje.

Statusy projektów, które uzyskały pozytywną lub negatywną ocenę, zostały udokumentowane i opublikowane na stronie budżetu obywatelskiego. Z kolei mieszkańcy Warszawy będą mogli głosować na wybrane projekty od 1 do 15 czerwca 2025 roku. Warto dodać, że do głosowania może przystąpić każdy obywatel, niezależnie od wieku czy miejsca zameldowania, a wyniki tego głosowania zostaną ogłoszone na początku lipca.

Źródło: Urząd Miasta Warszawa


Oceń: Ogłoszenie wyników oceny projektów z budżetu obywatelskiego

Średnia ocena:4.95 Liczba ocen:18


Zobacz Także