Tramwaje do Wilanowa świętują swoje pierwsze urodziny, od momentu uruchomienia nowej trasy w październiku 2024 roku. Ta inwestycja stała się znaczącym sukcesem w warszawskim systemie transportu publicznego, przyciągając miliony pasażerów. Oprócz torowiska, wybudowano także nowe instalacje, jezdnie oraz infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów. Trasa o długości 6,5 km łączy duże obszary Warszawy, znacząco poprawiając komunikację w tym regionie.
Nowa trasa tramwajowa, biegnąca przez Belwederską, Sobieskiego i aleję Rzeczypospolitej, zyskała uznanie jako najdłuższy odcinek tramwajowy w stolicy od lat 50. XX wieku. Do dziś na linii kursują trzy główne trasy: 14, 16 oraz 19, które łącznie przewiozły około 20 milionów pasażerów. Szczególne zainteresowanie wzbudza linia 16, obsługująca 14,2 miliona podróżnych rocznie, z czego znacząca część korzystała z nowego odcinka transportowego.
Warto wspomnieć, że uruchomienie tramwajów do Wilanowa wiązało się również z powstaniem nowej zajezdni tramwajowej R5 na Annopolu. Obiekt, który zakłada zrównoważony rozwój, dysponuje pojemnością 152 tramwajów oraz nowoczesnym systemem zarządzania infrastrukturą. Dzięki tym inwestycjom, planowane jest zwiększenie liczby pojazdów oraz ich nowoczesność. Przygotowywana jest również sieć wspólnych torowisk autobusowo-tramwajowych, co obiecuje dalsza poprawę komunikacji w mieście.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Rok tramwajów do Wilanowa – sukces transportowy Warszawy
Zobacz Także




