Na Bemowie zakończyło się drążenie tunelu metra prowadzone przez tarczę TBM Krystyna. Z tej okazji ogłoszono planowe zamknięcie prawego pasa jezdni ulicy Górczewskiej w kierunku Woli, co ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa w rejonie prowadzonych prac. Tarcza przebije się do szybu demontażowego przed stacją Bemowo, a działania te są częścią budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie.
W ramach budowy linii M2 na Bemowie zrealizowane zostały istotne etapy, w tym układanie torów na przyszłej stacji techniczno-postojowej. W trakcie budowy zainstalowano już torowisko, które umożliwi pociągom wjazd i wyjazd z elektrowozowni, gdzie będą odbywały się serwis oraz naprawy wagonów. Równocześnie postępuje prace nad kształtem nastawni, z której dyspozytorzy będą zdalnie zarządzać ruchem na stacji.
Operacja związana z zakończeniem drążenia tunelu przewiduje nawiązanie współpracy dwóch tarcz, Krystyny oraz Anny. Zgodnie z planem, Krystyna ma zakończyć swoją pracę 22 maja, po czym obie tarcze będą demontowane. Warto zaznaczyć, że budowa drugiej linii metra to projekt o kluczowym znaczeniu dla transportu w stolicy, a jego wartość to blisko 3 miliardy PLN, z czego znaczna część pochodzi z funduszy unijnych. Zakończenie prac na Bemowie oraz uruchomienie nowych stacji ma na celu nie tylko poprawę transportu publicznego, ale także zwiększenie wygody mieszkańców stolicy.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Tarcza Krystyna kończy drążenie tunelu metra na Bemowie
Zobacz Także